Vaksinedag!

bilde(2)

I dag startet jeg dagen med vaksinasjon på legekontoret. Det kreves ingen spesielle vaksiner ved innreise til Thailand for opphold i sentrale strøk og typiske turistområder. Likevel er det anbefalt at man beskytter seg mot hepatitt A, difteri og malaria i områder hvor dette kan forekomme. Siden jeg ikke har fått etterfylling av Hepatitt A-vaksinen etter India i 2010, måtte jeg derfor innom for å få vaksine.

Selv om det er liten sjanse for å få matforgifting i Thailand, bør man absolutt ta forhåndsregler. Det å være svært nøye med hygiene er veldig viktig. For en del år siden fikk jeg salmonellainfeksjon på Kypros og havnet på sykehus, og det er absolutt ikke noe jeg vil gjenoppleve.

Dette er vaksinene som anbefales for korttidsreisende som skal oppholde seg i landet i 3 uker eller mindre:

  • Difteri
  • Hepatitt A
  • Tetanus (stivkrampe)

bilde(4)

Legg igjen en kommentar

