Legg igjen bekymringene hjemme!

372d8aa254f911e28ddc22000a9f15db_7

Ferie betyr pause fra hverdagen, fra stress, fra jobb – fra virkeligheten. For å nyte et reisemål til det fulle er det viktig å klare å legge alt dette til side. Logg av jobbmail å ta en pause fra bekymringene du daglig grubler over. I lengden er det viktig for kroppen din at du kobler fullstendig av i perioder, og ferien er viktig for å kunne prestere på jobb og hjemme.

 

Personlig  må jeg innrømme at jeg ikke pleier å være flink til akkurat dette, men nå er jeg virkelig klar for ferie, avkobling og nye impulser. Jeg ser frem til å la hjernen hvile og følge hjertet på eventyr.

 

Slik gjør jeg det:

I dag har jeg vært på spinning og pilates for å få opp pulsen og finne fullstendig roen etterpå. I morgen går turen til Afrodite salongen i Drammen, for full detox-massasje og ansikstbehandling. Håper dette hjelper en liten arbeidsnarkoman som meg selv, til å koble ut og krype inn i FERIEMODUS…

 

Hvor flinke er vi egentlig til å «logge av»?

Ferie fakta:

· To av 10 menn tar med seg pc på ferie.

· En av 10 kvinner tar med seg pc på ferie.

· 94 prosent har med mobilen på ferie til utlandet.

· Trønderne er mest avslappet. Bare åtte prosent sier de tar med seg pc på ferie, og 87 prosent tar med mobilen.

· Nordlendingene er mest opptatt av pc. 18 prosent oppgir at de har med datamaskinen når de reiser utenlands.

· Det er ikke bare ungdom som er mobile i ferien. Også blant dem over 55 år oppgir ni av 10 at de har med mobilen på ferie.

Kilde: StarTour

Legg igjen en kommentar

