Shopping og sightseeing i Singapore!

20130119-181558.jpg

Det er nesten umulig å skildre alle inntrykkene denne dagen har gitt meg, men jeg skal gi det et forsøk. Siden det regnet litt i dag var planen å se mest mulig og å være skikkelig turist – og det vil jeg si vi har klart i dag.

Vi startet dagen med en lang og deilig frokostbuffe for vi spente på oss joggesko og hoppet på en «on-and-Of sightseeing-bus. Når man skal se mye av en by på kort tid syns jeg disse bussene er helt geniale. Man går av der man vil, ser seg rundt, gjør seg et inntrykk og knipser i vei selvsagt. Deretter er der bare å gå på bussen på samme stopp for å kjøre til neste attraksjon.

20130119-181714.jpg

Her i Singapore er det fem forskjellige slike busser, som alle har en egen reiserute der du er innom en rekke spektakulære stopp. Vi valgte i dag den lengste ruten og har besøkt både Little India, Chinatown, Raffles Hotel og den gigantiske shoppinggaten Orchard Road.


Å begynne med en Singapore Sling og en øl på Raffles Hotel, anbefales, og det var herlig med påfyll i varmen før vi fortsatte ruten vår. Little India var ok, men etter å ha reist mye i India føler jeg at akkurat dette er noe jeg ikke hadde trengt å bruke tid på. Chinatown derimot var veldig artig, spesielt siden det i dag var åpningsseremoni for kinesisk nyttår som varer frem til 12. februar. I tillegg gjør det inntrykk med alle luktene av stekte insekter og larver som biter seg fast i nesa, og det var ikke feil å smette inn på bussen til tidenes shopping-område når det ble litt mye…

20130119-182524.jpg

Som rutinert shopper fant jeg ut at det er best å gi mannen mat før vi begynner slik at han holder ut lenger. For hva sitter vel nærmere mannens hjerte enn mat? Derfor nøt vi en deilig biffmiddag på Hard Rock cafe, før jeg gikk bananas nedover shoppinggaten. Selv om det er kveld yrer det av mennesker over alt. Du finner alle butikker du kan tenke deg, og litt fler. Etter jeg hadde funnet mange skatter til skapet, kjente vi begge at til tross for gode sko var det på tide å la bena ligge høyt en stund.

20130119-183435.jpg

I morgen sjekker vi ut fra dette hotellet og inn på et annet hvor vi skal treffe flere som har samme reiserute som oss. Etter det skal vi til Marina Bay for å ta en svømmetur og en drink på det spektakulære hotellet med en hel etasje som spenner seg over taket på tre skyskrapere. Her er det både palmer, basseng og restaurant, så jeg gleder meg.

Og ikke minst, vi skal også på Underwater world, hvor jeg skal svømme med delfiner og dykke med hai!!!

Endelig!!! <;3

Legg igjen en kommentar

