Møtte kjærligheten på 10 meters dyp!

20130219-232607.jpg

Mitt livs opplevelse hadde jeg på Valentine’s day da jeg møtte den store kjærligheten på 10 meters dyp. I motsetning til nord på Tenerife har sørsiden et varmt klima som tiltrekker seg en rekke vest-europeiske turister. Og selv om det var mye spennende å oppleve nord på øya, må jeg innrømme at det var deilig at sol og varme bare var en times kjøretur unna. Det er på en måte også det som gjør denne øya helt unik. Du kan oppleve det kalde klimaet i nord og ligge på stranden i sør på samme dag.

 

IMG_9589

Det var tidlig formiddag på Costa Adeje da vi reiste ut på sjøen med EdenCatamaran for å dykke med selskapet Oceano Sostenible helt sør på øya. Med deilig salt bris i håret satt vi kursen mot mitt livs øyeblikk. Tidligere har jeg kun snorklet så dette ble første gang jeg skulle utforske havet med fullt dykkerutstyr. Treningen gikk kjapt, og baserte seg på hvordan man ble kvitt trykket i ørene. Bortsett fra det var regelen og slappe av og nyte, og jeg følte jeg hadde dette under kontroll før jeg gled ut i vannet med utstyr som fikk med til å se proff ut.

72608_411404492282986_2018423793_n

IMG_9582

538178_510554635653032_1889660888_n

En hyggelig amerikansk dykker skulle bli med meg nedover og målet var å sitte på bunn uten trykk i ørene med full kontroll over egen kropp. Jeg hadde ett stopp på vei ned for å presse ut trykket som sprengte på i øregangene, men så fort det var gjort gikk det fint å komme seg ned til havbunn. Da jeg satt der nede på havets bunn i lotusstilling, det var da han kom mot meg. Svevende, nesten som i sakte film danset han mot meg med blikket festet rett på meg. Det var kjærlighet ved første blikk og jeg smeltet helt. Jeg klarte ikke la være å smile, og vannet flommet inn i munnen uten at jeg klarte å innse at jeg trengte luft her nede på 10 meters dyp. Da jeg igjen fikk oksygen var vi allerede i gang med leken dans på havets bunn, og jeg innså at det var mannen i mitt liv jeg akkurat hadde møtt. Jeg kommer alltid til å elske ham, havskilpadden i mitt liv…

68904_10152558522785366_1748425352_n

DSC03845 DSC03846

Legg igjen en kommentar

