Pakket og klar – nesten

20140212-002436.jpg

Jeg er ikke akkurat kjent for å være ute i god tid når det kommer til pakking. Andre hadde antagelig fått hetta om de var like sent ute som meg, men nå begynner alt å bli klart til å pakkes ned i sekken. Når man skal være borte i over to måneder, og er litt over gjennomsnittet glad i klær, er det ikke alltid like enkelt og velge ut hva som skal få plass i sekken. På denne turen er det nemlig en del som MÅ være med, og da må kjoler og pynt vike. Jeg reiser hjemmefra natt til fredag, så det begynner å haste med andre ord.

Hele reisen er veldig variert, og jeg skal alt fra dykking, surfing og soling, til sandboarding, zip-line og fjelltur til Machu Picchu, samt helikopter og byliv Rio Di Janeiro. Noe som derfor er en utfordring når det kommer til pakking.

Utover nødvendig bekledning har jeg pakket med meg et lite reiseapotek som kommer godt med om jeg skulle være så uheldig å bli syk.

Selv om jeg selvsagt har med myggstift har jeg i tillegg fått meg et utrolig kjekt lite myggnett som veier kun 82 gram, noe som er veldig praktisk når man har liten plass i sekken.

Store deler av turen tilbringes i varme strøk, men det kan likevel bli litt kjølig, spesielt i Peru. Machu Picchu ligger omtrent 2200 moh, så ulltrøyen er med. Siden vandringen skjer før solen har stått opp, har jeg også pakket med en hodelykt som tar liten plass, men gir enormt godt lys. Utover dette har jeg, i kjent stil, fylt sekken til randen med sommerkjoler, bikinier og treningstøy, og er klar for å legge ut på eventyr.

Det er helt uvirkelig at jeg snart forlater landet og skal ut på tidenes drømmereise. Jeg gleder meg til å ta fatt på en ny verdensdel, bli kjent med nye mennesker og få opplevelser for livet ❤

20140212-002411.jpg

20140212-002420.jpg

20140212-002428.jpg

20140212-002358.jpg

OLYMPUS DIGITAL CAMERA20140212-003409.jpg

20140212-003358.jpg

20140210-190940.jpg

Legg igjen en kommentar

