Bahamas – (Bi)mini-paradis!

Om du er i Miami og har et par dager til overs er jeg ikke i tvil om hva du bør bruke de til, nemlig tur til Bahamas. Det finnes en rekke selskaper i Miami som tilbyr mini-cruise ut til de populære ferieøyene. Vi valgte å reise til øya Bimini som ligger kun 81 kilometer fra Miami. Denne lille øya er delt i to hvor turisme, hoteller og fancy utleiehus dominerer den ene siden, men faktiske beboere bor på den andre siden. Det er ikke store avstander og du går fra den ene siden til den andre på kort tid, for øya er kun 11 km lang og 210 meter bred. Hovedstaden heter Alice Town, hvor man finner barer, restauranter og butikker. 

Aktiviteter

Det er en rekke artige altiviteter å gjøre her. Jeg anbefaler å ta en båttur med de lokale for å snorkle med hai og skilpadder. Krystallklart vann og fisk i alle farger gjør at det nesten føles som å dykke i et akvarium (bortsett fr haien). Du har også muligheten til å dykke med Bullshark, noe jeg dessverre ikke rakk å gjøre. Jeg har nemlig alltid vært veldig fascinert av hai, så jeg er litt trist for at jeg ikke rakk dette. På en annen side, jeg rakk mye annet gøy. Jeg padlet kayak og sto på paddleboard noe som virkelig var vakkert i det klare vannet. 

Jeg lar bildene tale for seg:

  

               

 

 

 

 

 

 

   

Next up – Key West!

Legg igjen en kommentar

